/ 4:36 AM /
រោងចក្រកាត់ដេរចំនួន២០ នៅកម្ពុជាបានចូលរួមក្នុងវេទិកាអាជីវកម្ម
រាជធានីភ្នំពេញ៖ លោក ចម ប្រសិទ្ធ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានថ្លែងថា វិស័យឧស្សាហកម្មកាត់ដេរនៅកម្ពុជា នៅតែជាវិស័យផ្ដល់អាទិភាពជាចំបងនៅឡើយ ពីព្រោះវិស័យនេះនៅតែបន្តនិរន្តរភាពដល់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាដូចជា ផ្ដល់ការងារ និងប្រាក់ខែដល់អ្នកជំនាន់ក្រោយ ការផ្លាស់ប្ដូរបច្ចេកវិទ្យា ការហូរចូលរូបិយប័ណ្ណបរទេសរួមទាំងការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្សផងដែរ។ លោកជឿថា ជោគជ័យនៃឧស្សាហកម្មវាជាផ្លូវមួយដែលនាំឲ្យកម្ពុជាចូលទៅប្រទេសឧស្សាហកម្មជាមួយការវិនិយោគដោយផ្ទាល់ រួមទាំងការនាំឲ្យកម្ពុជាចូលទៅប្រទេសកម្ពុជាជាមួយការវិនិយោគដោយផ្ទាល់ រួមទាំងការនាំមកនូវវិស័យឧស្សាហកម្មផ្សេងៗទៀតផងដែរ។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ បន្តថា ឆ្នាំ២០០៤កម្ពុជាបានចូលរួមក្នុងតំបន់ពាណិជ្ជកម្មសេរីដែលជាដៃគូរបស់អាស៊ានដូចជា ចិន ជប៉ុន កូរ៉េ អូស្ត្រាលី ញូវហ្សេលែន និងឥណ្ឌា ហើយក្នុងពេលដ៏ឆាប់ៗខាងមុខនេះកម្ពុជានឹងចូលទៅក្នុងសហគមន៍អឺរ៉ុបទៀត។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ បានថ្លែងបែបនេះកាលពីថ្ងៃទី២៧ ឧសភា នៅសណ្ឋាគារកាំបូឌីយ៉ាណា ក្នុងខណៈដែលលោកអញ្ជើញចូលរួមធ្វើជាអធិបតីក្នុងវេទិកាអាជីវកម្មដែលរៀបចំឡើងដោយសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា។
តាមសេចក្ដីប្រកាសព័ត៌មានដែលផ្សព្វផ្សាយនៅក្នុងឱកាសនោះ បានឲ្យដឹងថា នេះជាវេទិកាសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនវិនិយោគ ក្រុមហ៊ុនបញ្ជាទិញ និងរដ្ឋាភិបាលដើម្បីជួបពិភាក្សា និងលើកឡើងនូវវិធីសាស្ត្រផ្សេងៗដែលសហគមន៍ពាណិជ្ជកម្ម និងរាជរដ្ឋាភិបាលអាចជួយជំរុញ ផលិតកម្មសំលៀកបំពាក់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ទាក់ទាញការវិនិយោគច្រើនជាងមុនពីក្រុមហ៊ុនវិនិយោគដែលមានស្រាប់ក្នុងវិស័យសំលៀកបំពាក់នេះ និងទាក់ទាញដៃគូបញ្ជាទិញឲ្យទិញកាន់តែច្រើនពីប្រទេសកម្ពុជា ព្រមទាំងទាក់ទាញដៃគូបញ្ជាទិញថ្មីៗ និងដៃគូបញ្ជាទិញសក្ដានុពលឲ្យពិចារណាទិញពីប្រទេសកម្ពុជា។
វេទិកាអាជីវកម្មនេះនឹងជាវេទិកាសម្រាប់អ្នកវិនិយោគ និងអ្នកទិញដើម្បីលើកយកការបារម្ភ និងបញ្ហាដែលពួកគេកំពុងប្រឈមមុខក្នុងការផលិត ទិញ ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា និងជាវេទិកាដែលលើកយកនូវដំណោះស្រាយផ្សេងៗដែលរដ្ឋាភិបាល និងសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជាអាចជួយបាន។
ចំពោះអ្នកចូលរួមក្នុងវេទិកានេះរួមមានតំណាងមកពីក្រុមហ៊ុនទិញរាយ និងការិយាល័យបញ្ជាទិញ ក្រុមហ៊ុនវិនិយោគបច្ចុប្បន្នដែលបានវិនិយោគក្នុងវិស័យសំលៀកបំពាក់ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ និងសមាជិកក្រុមប្រឹក្សាភិបាលរបស់សមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា។
រោងចក្រដែលចូលរួមចំនួន២០រោងចក្រ គឺជាក្រុមហ៊ុនវិនិយោគឆ្លងកាត់ប្រទេសហើយដែលមានផលិតកម្មក្នុងប្រទេសផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន។ ប្រាក់ចំណូលសរុបរបស់ក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នេះមានចំនួនលើស៣៧០កោដិដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកក្នុងមួយឆ្នាំសម្រាប់ឆ្នាំ២០០៨។ អ្វីដែលសំខាន់នោះគឺតើយើងអាចធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីឲ្យកម្ពុជាអាចទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនវិនិយោគទាំងអស់នេះដែលក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នេះអាចដាក់បញ្ជាទិញនៅក្នុងប្រទេសផ្សេងៗដែលពួកគេមានទីកន្លែងផលិតកម្មនៅទីនោះ និងធ្វើដូចម្ដេចដើម្បីឲ្យកម្ពុជាក្លាយជាទីតាំងផលិតកម្មជាទីពេញចិត្តធៀបជាមួយទីតាំងជំរើសក្នុងប្រទេសដទៃៗទៀតរបស់ពួកគេ។ រោងចក្រទាំងអស់នេះមានជំរើសក្នុងការសម្រេចចិត្តថា តើប្រទេសណាមួយដែលពួកគេនឹងដាក់បញ្ជាទិញ ប៉ុន្តែជំរើសនោះគឺអាស្រ័យលើសមត្ថភាពដែលប្រទេសនោះអាចផ្ដល់ឲ្យដូចជាគុណភាពប្រសិទ្ធភាពថ្លៃប្រកួតប្រជែង និងលក្ខណៈគ្រប់គ្រង។
ក្រុមហ៊ុនបញ្ជាទិញដែលចូលរួមក្នុងវេទិកានេះមានចំនួន៨ក្រុមហ៊ុន ហើយដែលពួកគេរកចំណូលក្នុងមួយឆ្នាំបានចំនួន១៤.៣០០កោដិដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកសរុបទាំងការទិញរាយ និងទាំងការទិញដុំ។ អ្នកធ្វើការសម្រេចចិត្តមានជំរើសក្នុងការដាក់ការបញ្ជាទិញនៅក្នុងប្រទេសណាមួយក៏បាន។ ហេតុដូច្នេះអ្វីដែលសំខាន់នោះគឺតើយើងត្រូវធ្វើដូចម្ដេចដើម្បីទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នោះឲ្យដាក់ការបញ្ជាទិញក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
សមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជាចង់ឲ្យដៃគូពាក់ព័ន្ធទាំងអស់លើកយកបញ្ហាខាងលើទាំងអស់នោះមកពិភាក្សានិងបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងៗក្នុងវេទិកាអាជីវកម្មនេះដើម្បីឲ្យប្រទេសកម្ពុជាក្លាយជាដៃគូជាទីពេញចិត្តក្នុងទីផ្សារប្រកួតប្រជែងសំលៀកបំពាក់ពិភពលោក៕
រាជធានីភ្នំពេញ៖ លោក ចម ប្រសិទ្ធ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានថ្លែងថា វិស័យឧស្សាហកម្មកាត់ដេរនៅកម្ពុជា នៅតែជាវិស័យផ្ដល់អាទិភាពជាចំបងនៅឡើយ ពីព្រោះវិស័យនេះនៅតែបន្តនិរន្តរភាពដល់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាដូចជា ផ្ដល់ការងារ និងប្រាក់ខែដល់អ្នកជំនាន់ក្រោយ ការផ្លាស់ប្ដូរបច្ចេកវិទ្យា ការហូរចូលរូបិយប័ណ្ណបរទេសរួមទាំងការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្សផងដែរ។ លោកជឿថា ជោគជ័យនៃឧស្សាហកម្មវាជាផ្លូវមួយដែលនាំឲ្យកម្ពុជាចូលទៅប្រទេសឧស្សាហកម្មជាមួយការវិនិយោគដោយផ្ទាល់ រួមទាំងការនាំឲ្យកម្ពុជាចូលទៅប្រទេសកម្ពុជាជាមួយការវិនិយោគដោយផ្ទាល់ រួមទាំងការនាំមកនូវវិស័យឧស្សាហកម្មផ្សេងៗទៀតផងដែរ។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ បន្តថា ឆ្នាំ២០០៤កម្ពុជាបានចូលរួមក្នុងតំបន់ពាណិជ្ជកម្មសេរីដែលជាដៃគូរបស់អាស៊ានដូចជា ចិន ជប៉ុន កូរ៉េ អូស្ត្រាលី ញូវហ្សេលែន និងឥណ្ឌា ហើយក្នុងពេលដ៏ឆាប់ៗខាងមុខនេះកម្ពុជានឹងចូលទៅក្នុងសហគមន៍អឺរ៉ុបទៀត។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ បានថ្លែងបែបនេះកាលពីថ្ងៃទី២៧ ឧសភា នៅសណ្ឋាគារកាំបូឌីយ៉ាណា ក្នុងខណៈដែលលោកអញ្ជើញចូលរួមធ្វើជាអធិបតីក្នុងវេទិកាអាជីវកម្មដែលរៀបចំឡើងដោយសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា។
តាមសេចក្ដីប្រកាសព័ត៌មានដែលផ្សព្វផ្សាយនៅក្នុងឱកាសនោះ បានឲ្យដឹងថា នេះជាវេទិកាសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនវិនិយោគ ក្រុមហ៊ុនបញ្ជាទិញ និងរដ្ឋាភិបាលដើម្បីជួបពិភាក្សា និងលើកឡើងនូវវិធីសាស្ត្រផ្សេងៗដែលសហគមន៍ពាណិជ្ជកម្ម និងរាជរដ្ឋាភិបាលអាចជួយជំរុញ ផលិតកម្មសំលៀកបំពាក់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ទាក់ទាញការវិនិយោគច្រើនជាងមុនពីក្រុមហ៊ុនវិនិយោគដែលមានស្រាប់ក្នុងវិស័យសំលៀកបំពាក់នេះ និងទាក់ទាញដៃគូបញ្ជាទិញឲ្យទិញកាន់តែច្រើនពីប្រទេសកម្ពុជា ព្រមទាំងទាក់ទាញដៃគូបញ្ជាទិញថ្មីៗ និងដៃគូបញ្ជាទិញសក្ដានុពលឲ្យពិចារណាទិញពីប្រទេសកម្ពុជា។
វេទិកាអាជីវកម្មនេះនឹងជាវេទិកាសម្រាប់អ្នកវិនិយោគ និងអ្នកទិញដើម្បីលើកយកការបារម្ភ និងបញ្ហាដែលពួកគេកំពុងប្រឈមមុខក្នុងការផលិត ទិញ ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា និងជាវេទិកាដែលលើកយកនូវដំណោះស្រាយផ្សេងៗដែលរដ្ឋាភិបាល និងសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជាអាចជួយបាន។
ចំពោះអ្នកចូលរួមក្នុងវេទិកានេះរួមមានតំណាងមកពីក្រុមហ៊ុនទិញរាយ និងការិយាល័យបញ្ជាទិញ ក្រុមហ៊ុនវិនិយោគបច្ចុប្បន្នដែលបានវិនិយោគក្នុងវិស័យសំលៀកបំពាក់ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ និងសមាជិកក្រុមប្រឹក្សាភិបាលរបស់សមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា។
រោងចក្រដែលចូលរួមចំនួន២០រោងចក្រ គឺជាក្រុមហ៊ុនវិនិយោគឆ្លងកាត់ប្រទេសហើយដែលមានផលិតកម្មក្នុងប្រទេសផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន។ ប្រាក់ចំណូលសរុបរបស់ក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នេះមានចំនួនលើស៣៧០កោដិដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកក្នុងមួយឆ្នាំសម្រាប់ឆ្នាំ២០០៨។ អ្វីដែលសំខាន់នោះគឺតើយើងអាចធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីឲ្យកម្ពុជាអាចទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនវិនិយោគទាំងអស់នេះដែលក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នេះអាចដាក់បញ្ជាទិញនៅក្នុងប្រទេសផ្សេងៗដែលពួកគេមានទីកន្លែងផលិតកម្មនៅទីនោះ និងធ្វើដូចម្ដេចដើម្បីឲ្យកម្ពុជាក្លាយជាទីតាំងផលិតកម្មជាទីពេញចិត្តធៀបជាមួយទីតាំងជំរើសក្នុងប្រទេសដទៃៗទៀតរបស់ពួកគេ។ រោងចក្រទាំងអស់នេះមានជំរើសក្នុងការសម្រេចចិត្តថា តើប្រទេសណាមួយដែលពួកគេនឹងដាក់បញ្ជាទិញ ប៉ុន្តែជំរើសនោះគឺអាស្រ័យលើសមត្ថភាពដែលប្រទេសនោះអាចផ្ដល់ឲ្យដូចជាគុណភាពប្រសិទ្ធភាពថ្លៃប្រកួតប្រជែង និងលក្ខណៈគ្រប់គ្រង។
ក្រុមហ៊ុនបញ្ជាទិញដែលចូលរួមក្នុងវេទិកានេះមានចំនួន៨ក្រុមហ៊ុន ហើយដែលពួកគេរកចំណូលក្នុងមួយឆ្នាំបានចំនួន១៤.៣០០កោដិដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកសរុបទាំងការទិញរាយ និងទាំងការទិញដុំ។ អ្នកធ្វើការសម្រេចចិត្តមានជំរើសក្នុងការដាក់ការបញ្ជាទិញនៅក្នុងប្រទេសណាមួយក៏បាន។ ហេតុដូច្នេះអ្វីដែលសំខាន់នោះគឺតើយើងត្រូវធ្វើដូចម្ដេចដើម្បីទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នោះឲ្យដាក់ការបញ្ជាទិញក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
សមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជាចង់ឲ្យដៃគូពាក់ព័ន្ធទាំងអស់លើកយកបញ្ហាខាងលើទាំងអស់នោះមកពិភាក្សានិងបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងៗក្នុងវេទិកាអាជីវកម្មនេះដើម្បីឲ្យប្រទេសកម្ពុជាក្លាយជាដៃគូជាទីពេញចិត្តក្នុងទីផ្សារប្រកួតប្រជែងសំលៀកបំពាក់ពិភពលោក៕